Monday, September 1, 2008

Akibat jaga tepi kain orang sangat..



Emm... ni 1st time aku tulis kat blog aku ni...

Well actually aku pun taktau nak tulis apa, tp si izyan tu cakap tulis je pape, so maybe aku bole mula la kot untuk release sket tension, tekanan, pressure dan yg sewaktu dengannya kat sini.

Kot.
Mana la tau.
Huhuhu...

Dulu aku pernah baca satu komik tu, dia ada tulis pasal minda manusia. Ada la satu karekter dalam komik tu, dia boleh baca minda orang laen @ possess mind-reading power. Dia cakap human mind ni too complex, so dia cakap jangan la sekali-kali mess dengan orang laen punya mind sangat. Sebab semua orang tau manusia ni cuma mampu tanggung satu je mind @ fikiran dalam satu masa.

Kat sini aku nak samakan "mess other's mind" dengan kes over ambik tau pasal orang laen.

Orang melayu cakap "Jaga tepi kain orang".

Aku tak nafikan kita kena ambil tau hal orang sekeliling camne pun, demi kebaikan kita, dia dan orang sekeliling jugak.

Tapi, em, tapi, kalau kita terlebih ambil tau, or actually tertahu sesuatu yang tak patut kita tahu, well, benda tu akan jadik duri dalam daging, eh silap, duri dalam mind kita pulak.

Senang cite, dalam kes aku, aku ter lebey busy body lak, nak ambil tahu pasal orang laen.
( padahal diri aku sendirik pun tak terurus... )
And by some chance i ter tahu tentang.. banyak, banyak perkara yang tak patut lah kiranya aku tahu..

.... And sekarang those things keep pusing-pusing in this small mind of mine.... Sakit lak kepala aku..

Dah overloaded..

Tapi yang paling teruk efeknya, benda-benda alah tu... yang pastinya akan mengubah cara pemikiran terhadap orang-orang kat sekeliling aku...

...either my best best friend(s) or worst foe(s)..
....selama- lamanya...

....Kesian diorang...




Alahai... Tu la aku.. gatal sangat... padan muka aku.

MORAL: SESETENGAH BENDA YANG KITA TAK TAHU TU PATUT DIBIARKAN CAMTU JE. FOR THE SAKE OF HAPPY LIFE.

02/09/08 5:20am

No comments:

Post a Comment