Sunday, September 7, 2008

A trip to Tokyo Disneysea


Soalan : Tulis sebuah karangan mengenai lawatan anda ke sebuah tempat menarik.


Aku ngan Bos dah lama planned nak gi Disneysea. Lepas sekian lama tertangguh, 6hb September dulu kitorang pergi gak akhirnya. Keluar rumah pukul 5 pagi. Sampai kat Disneysea dekat2 pukul 9.

1st skali kitorang masuk Indiana Jones punya area, the lost temple. Lepas sejam tunggu baru boley masuk. Best gak la tempat tu.. aku bole kata setanding ngan USJ punya Spiderman ride.

Pastu gi tengok Big Band Beat. Bos yg nak tengok sangat. Aku masuk sebab dalam tu ada kerusi dengan.. aircond. Hahaha.. Masuk untuk tido je. cover tak tido semalam. Time da abes, aku ada dengar couple2 jepon cakap show tu best. Entahla.. aku sempat tengok Mickey je sebelum otak aku terpadam~ Hahaha =D

Kitorang masuk Tower of Terror dengan fast pass je. So takyah beratur pun.
Lif main jatuh-jatuh. 3 kali aku rasa free fall kat situ.

Pastu gi kat Journey to the center of the Earth (fast pass gak). Naik van redah gelap bawah gunung berapi.

Baru pukul 3 kitorang dah malas gile.. even nak jalan.. Nak beratur tunggu masuk attraction apatah lagi. Maybe sebab bulan puasa, pastu dengan combo tak cukup tido + tak sahur + panas kot... So lepas semayang n lepak2 kitorang pun jalan2 la sikit sambil ambil2 gambar dekat Aladdin ngan Ariel (mermaid) nye spot.

Pukul 4.30 ada Legend of Mythica. Karekter2 disney macam Mickey, Minnie, Goofy, Pluto, Chips & Dale, Donald duck etc wat show kat Mediterranean Harbor. Smart gak la.. pertunjukan atas air la katakan, dengan layang2nye, phoenix, naga, unicorn, plus fireworks nye lagik..

Pukul 6 lebih kitorang keluar. Si Bos la nak sangat balik naik futsu densha. Actually if kitorang keluar pukul 9 pun, sempat je ambik densha last ke kofu... So.. terlepas la peluang tengok parade yg sebelah malam nye...

Anyway walaupun aku letih sket hari tu, that was indeed a fun day.

(Disneysea boleh kata tempat yg fun untuk couple berjalan2. Kalo la ada org nak couple ngan aku~~ hahaha 'bataks'nye aku)

P/s : Aku ada beli patung mickey tapi takde receiver.. What should i do with it?



↑ patung malang...


1 comment:

  1. ni receiver mickey malang ada kt guaq..heheh.

    p/s: syok nOo melancong!!

    ReplyDelete